Oopa! Vse za varno igro

Prispevki

Kaj je igra?

Igra je mnogo več kot samo »zapravljanje časa«. Igra namreč obsega dve vrsti mišljenja, in sicer divergentnega in kognitivnega. Divergentna igra je nestrukturirana, brez pravil. Gre za prosto raziskovanje. Ta igra zahteva ustvarjalnost. Kognitivna igra je manj ustvarjalna igra in zajema strukturo in pravila. 

 

Za razvoj otrok sta obe igri nujno potrebni. Ker strukturirano igro poznamo (npr. sestavljanje kock, igranje video igre, vodene prostočasne aktivnosti, ipd.), se bom tokrat osredotočila na nestrukturirano igro. Ta igra namreč omogoča otroku, da dela poskuse in napake, kar je pomembno za učenje soočanja in predvsem spoprijemanja z neuspehom. Napake omogočajo otroku, da se ponovno postavi na noge in poskuša znova osvojiti zastavljeni cilj. S tem pa otrok tudi razvija sposobnost za inovacije in ustvarjanje. Preko te igre otroci odkrivajo tudi nove stvari. Ne pozabimo, da je takšna igra tudi strašno zabavna. To pa pomeni, da lajša tudi stres. Če je v nestrukturirano igo vključenih več otrok, takšna igra uči otroke socializacijo. Razvijajo tudi zaupanje in deljenje stvari z drugimi. 

Dragi starši, ne pozabite, da otroci pri svojem razvoju potrebujejo nestrukturirano igro. Naj vas ne potegne tekmovalni tok, ki postaja nekakšen trend med starši. Ni sramotno reči, da otrok kakšen vikend ni na tekmi ali kakšni vodeni aktivnosti. Prava moč starša je, da dovoli svojemu otroku, da ima vikend brez pravil, ki si ga organizira sam.

 Slika vir: internet

 

 

 

 

Prva tri leta otrokovega življenja mora otrok nenehno vaditi sledeča gibanja - prijemati, hoditi, teči, skakati, plezati, plaziti, metati, … sicer lahko zaostane v razvoju. Kar zamudi v prvih letih gibalnega razvoja, lahko vsaj v osnovah razvije tudi kasneje, vendar je takrat to usvajanje bolj težavno in traja dlje časa.
Potrebno se je zavedati, da so zmogljivosti otrok manjše, kot pri odraslem človeku. Imajo sicer zelo dobro razvito aerobno zmogljivost, vendar niso tako močni kot odrasli, tudi koncentracija je nižja. Pozoren je potrebno biti tudi na zadosten vnos tekočine, saj otroci hitreje dehidrirajo. Otroci pri svojem gibanju porabljajo veliko energije, hkrati pa ne čutijo, kdaj so njihove mišice preobremenjene. Odrasla oseba namreč začuti bolečino pri preobremenjenosti.
Gibalne aktivnosti, ki so za otroka pomembne, so predvsem vadbe za krepitev kosti (sonožni poskoki, tek), vaje za krepitev mišic (plazenje, lazenje, plezanje, dvigovanje, spuščanje, potiskanje, vlečenje, …) ter različne aerobne aktivnosti (gibalne igre, hoja, kolesarjenje, rolanje).
Ne smemo pa pozabiti, da je že vsak premik telesa gibanje. Včasih je dobro, da otroka pustite, da se prestopa, preseda na stolu, saj mu je mogoče telo dalo znak, da se mora premakniti. Tudi sprehod do trgovine, pospravljanje igrač iz tal v omaro, kopanje hišnega ljubljenčka, pomoč pri vrtnarjenju, uporaba stopnic v stolpnici ali igra na dvorišču so gibalne aktivnosti, ki bodo pripomogle k razvoja spretnosti vašega malčka.

 

 

 

 

 

 

Nahajate se:

Kontaktirajte nas

Pišite nam
info@oopa.si

Obiščite nas tudi na:

fb-logotwitter-logo

Pravno obvestilo

Dokumenti, objavljeni na spletnem mestu so lahko reproducirani le v nekomercialne namene. Reproducirani dokumenti in vsebine morajo ohraniti vsa navedena opozorila o avtorskih pravicah in se ne smejo prepisovati, razmnoževati ali kako drugače razširjati. Zavod za varno igro se bo trudil, da zagotovi najbolj točne in najnovejše podatke na tem spletnem mestu, vendar ne prevzema nobenih garancij o njihovi točnosti. Uporabniki vse objavljene vsebine uporabljajo na lastno odgovornost. Niti Zavod, niti katera koli druga pravna ali fizična oseba, ki je sodelovala pri nastanku in izdelavi teh spletnih strani, ne odgovarja za nobeno škodo, ki bi izhajala iz dostopa, uporabe ali nemožnosti uporabe informacij na teh spletnih straneh ali za kakršne koli napake ali pomanjkljivosti v njihovi vsebini. Copyright © Zavod za varno igro. Vse pravice pridržane.